Home » בית אבות משולב

בית אבות משולב

קשישים הנכנסים לבית אבות או דיור מוגן עושים זאת לרוב מכיוון שחלה התדרדרות מסוימת בתפקודם, וקשה להם להמשיך ולתפקד בבית באופן עצמאי. אלא שגיל הזקנה מאופיין בהתדרדרות הדרגתית ביכולת התפקוד, וקשיש שנכנס לבית אבות כשהוא במצב עצמאי, עלול להתדרדר בתפקודו כעבור כמה שנים ולהיות מוגדר כתשוש או סיעודי.

ישנן מסגרות של דיור מוגן או בתי אבות המתאימים רק לסוג תפקוד אחד, או עד לרמת תפקוד מסוימת. במסגרות אלה, דיירים אשר מצב תפקודם מתדרדר לרמה שבית האבות אינו ערוך לטפל בה, נדרשים לחפש מסגרת אחרת שתתאים להם. העברת קשיש ממסגרת למסגרת עלולה להיות קשה ואף טראומטית לקשיש ולבני משפחתו. על מנת למנוע את הצורך במעבר בית אבות עקב התדרדרות תפקודית, פותח בית אבות משולב.

מהו בית אבות משולב?

בית אבות משולב הוא בית אבות הכולל מספר מחלקות, כאשר כל מחלקה מיועדת לקשישים ברמת תפקוד מסוימת. קשיש שחלה ירידה ברמת תפקודו, נשאר באותו בית אבות, רק עובר למחלקה אחרת הערוכה לתת לו את השירותים והטיפולים להם הוא זקוק.

בבית אבות משולב ניתן יהיה למצוא את המחלקות הבאות:

  • מחלקת עצמאים ותשושים: מחלקה זו מתפקדת ככל בית אבות. הקשישים המתגוררים במחלקה זו עצמאים בתפקודם או שזקוקים לעזרה קלה. בבית האבות מקבלים הדיירים תכניות העשרה ואת כל שאר השירותים כשירותי הסעדה, ניקיון, כביסה וכדומה. הקשישים עצמאיים בתפקודם ויכולים לנהל סדר יום עצמאי בו הם נכנסים ויוצאים את בית האבות בהתאם לתכניותיהם האישיות.
  • מחלקה סיעודית: מיועדת לקשישים שחלה התדרדרות בתפקודם והם מוגדרים כסיעודיים. המחלקה מיועדת לקשישים ממחלקת העצמאים שחלה התדרדרות בתפקודם, או לקשישים שחיו עד כה בביתם ונקלטים בבית האבות ישירות למחלקה זו. קשישים אלה זקוקים לסיוע וסיעוד צמוד, מכיוון שהם מתקשים לרוב בביצוע חלק או כל הפעולות הבאות: ניידות, רחצה, אכילה, שליטה בסוגרים, מעבר בין מצבי יציבה: שכיבה / ישיבה / עמידה, שמירה על היגיינה ועוד. במחלקה מקבלים הדיירים טיפול סיעודי כמוגדר בחוק.
  • מחלקה לתשושי נפש: מיועדת לקשישים הסובלים מאלצהיימר, דמנציה או שעברו אירוע מוחי חמור. קשישים אלה מתקשים בתפקודם הקוגניטיבי והמנטאלי וזקוקים להשגחה מתמדת.

יתרונות

  • מסגרת קבועה המסוגלת להעניק טיפול לכל קשיש בכל מצב תפקודי. יתרון זה מאפשר לקשיש להישאר באותו בית אבות גם כאשר מצבו התפקודי מתדרדר. כך הקשיש אינו נדרש לעבור משבר נוסף במעבר למקום חדש, והדבר מקל גם על בני המשפחה אשר אינם נדרשים לאחר כמה שנים בבית אבות אחד, לחפש שוב לקשיש בית אבות מתאים.
  • מסגרת המאפשרת מגורים משותפים של שני בני זוג במצבי תפקוד שונים באותו בית אבות. פעמים רבות בני זוג קשישים נמצאים במצבי תפקוד שונים. בבית אבות משולב הם אמנם יגורו במחלקות שונות, אך יוכלו לראות זה את זו מדי יום. הדבר יכול להקל מאד על שניהם. כמו כן מקל הדבר על בני המשפחה אשר אינם צריכים לבקר בשני בתי אבות, ויכולים להיות בקשר עם אותו צוות טיפולי לגבי שני ההורים.

חסרונות

ישנם קשישים המתקשים לקבל את הצורך שלהם לעבור לבית אבות. צורך זה מציב אותם מול תהליך הזקנה ותשישות הגוף. קשישים עצמאיים המגיעים לבית אבות בו גרים קשישים במצב תפקודי או נפשי קשה משלהם עלולים לחוות תקופה של דיכאון או קושי, עקב היותם במחיצת קשישים אחרים במצב כה קשה. בית אבות משולב משמש בית קבוע ויציב לקשישים גם במצב של התדרדרות ברמת התפקוד.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715458

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר