Home » בית אבות סיעודי מורכב

בית אבות סיעודי מורכב

קשיש סיעודי מורכב הוא המצב החמור ביותר בסולם ההגדרות של מצב תפקודי בקשישים. אדם הופך סיעודי עקב מחלה, או פשוט הזדקנות הדרגתית של מערכות הגוף והידרדרות המצב הבריאותי עקב כך, עד כדי חוסר יכולת לבצע פעולות יומיומיות פשוטות.

אדם סיעודי בהגדרה, הוא אדם אשר איננו יכול לדאוג לעצמו ברמה היומית – החל מאכילה, עשיית צרכים, שמירה על היגיינה, ניידות ועוד. חוסר היכולת לתפקד ברמה הבסיסית והסכנה הממשית לחיי החולה, מצריכים סיעוד וטיפול צמודים כולל השגחה רפואית, עדיף בסביבה בה צוות אנשי מקצוע יכול לסייע בכל רגע נתון ולתת מענה לכל דבר ועניין.

טיפול בקשיש סיעודי על ידי בני המשפחה בבית איננו ריאלי, לא עבורו ולא עבור בני משפחתו. רוב האנשים לא יודעים ולא מסוגלים לתת טיפול סיעודי הנדרש לחולה, שצריך להיות בסביבה מותאמת לצרכיו. יתרה מכך, הימצאות חולה סיעודי בבית עשויה להיות מעיקה, גם אם רבים יסרבו להודות בכך.

על אף הצער בכך שאדם קרוב אלינו הפך לסיעודי – ברוב המקרים לא נוכל להיטיב עמו אם נשאיר אותו קרוב אלינו, אלא עדיף לספק לו את הסביבה המתאימה – בית אבות סיעודי או בית אבות סיעודי מורכב.

טיפול בחולה סיעודי מורכב

חלק מהחולים הסיעודיים מוגדרים כחולים סיעודיים מורכבים. סיעודי מורכב זהו מצב רפואי, כלומר בנוסף למצבו הסיעודי – סובל הקשיש גם ממחלה קשה כגון סרטן, פצעי לחץ חמורים, מחלות בדרכי הנשימה, או חולים הסובלים מחוסר תפקוד של הכליות וזקוקים לטיפולי דיאליזה.

לחולים אלה נשקפת סכנת חיים ברמה היומיומית והם, יותר מכולם, חייבים להיות תחת השגחה בכל רגע נתון. אלו חולים אשר מעבר לטיפול התומך הסיעודי צריכים לקבל טיפול רפואי יומיומי, כאשר מצבי חירום רפואיים צפויים לצוץ בכל רגע.

בית אבות סיעודי מורכב – שירותים רפואיים

חולה סיעודי מורכב שלא מסוגל לתפקד לבד וסובל ממחלה, אינו צריך להיות מאושפז בבית החולים במצבו, אבל כן צריך השגחה צמודה של צוות רפואי. בבית אבות סיעודי מורכב, ימצאו החולה ומשפחתו מענה לצרכיו המיוחדים בעזרה בכל פעולות היומיום וצוות מקצועי של רופאים ואחיות, הנמצאים יום ולילה בהשגחה ומעקב רפואי על החולים.

בחלק מבתי האבות, קיימת אפשרות לקבל שירותים מעבר לסל השירותים הבסיסי המוצע ולהוסיף את כל הנדרש עבור החולה. בבית אבות סיעודי, מקבל החולה טיפול ויחס סיעודי צמוד מאחות, שתסייע לו בעת עשיית הפעולות היומיומיות הקבועות כמו רחצה ואכילה למשל. הטיפול הסיעודי והן הטיפול התרופתי ניתנים בהתאם לצורך של כל חולה.

המעקב הרפואי התומך כולל בדיקות דם, דיאליזה, כימותרפיה, עירויים לווריד והאכלה באמצעות זונדה. בבית אבות סיעודי מורכב, כל חולה מצויד בלחצן מצוקה וקיים מענה חירום רפואי 24 שעות 7 ימים בשבוע. על אף מצבם הכללי של המטופלים המתגוררים בבית האבות, המקום מחויב להיות נקי והיגייני, על כן מספק לדייריו שירותי ניקיון לחדרים. התזונה המסופקת לחולים מחויבת להיות בריאה ומזינה ומוגשות לפחות 3 ארוחות ביום בזמנים קבועים.

טיפול לנפש

על אף מצבם הבריאותי והתפקודי הלקוי, החולים זקוקים גם לטיפול תומך בנפש, בצורת פעילויות חברתיות ותרבותיות ואף טיפול פסיכולוגי. בדרך כלל בתי האבות הסיעודיים המורכבים מעסיקים פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ופסיכוגריאטריים על מנת לאבחן מצב של חולה ולתת מענה נפשי בעת הצורך.

מעבר לכך, בתי האבות מספקים מגוון פעילויות חברתיות ותרבותיות המותאמות ליכולת של אותם חולים, כמו טיולים בחוץ, בריכה, תרפיה באומנות, טיפול באמצעות בעלי חיים ועוד.

מימון בית אבות

לצערנו, המדינה לא מממנת באופן מלא אשפוז חולים סיעודיים. באחריות קופות החולים לאשפז את החולים האלו, כאשר קיימת השתתפות עצמית יומית. בעלי ביטוח יכולים לקבל הטבות מסוימות או הנחה תקופתית.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715458

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר