Home » שרותי סיעוד פרטי

שרותי סיעוד פרטי

קשישים רבים מגיעים לשלב בחיים אשר מעמיד אותם בפני עובדה לא פשוטה כי הינם זקוקים לסיוע בפעולות מסויימות ביומיום או אף בכולן, אם כתוצאה ישירה של מחלה זו או אחרת, תיפקוד ירוד של המוח, תשישות טבעית של הגוף או ניתוח.

מצב שבו אדם נזקק לסיוע בפעולות יומיומיות כלשהן נקרא מצב סיעודי, אשר נתון לדירוג על פי חומרתו, בהתאם לתלות של הקשיש בסביבה. הגדרה זו מבוצעת בדרך כלל דרך משרד הבריאות.

במקרה בו מוגדר הקשיש כסיעודי וזקוק הוא לסיוע יומיומי ישנם שתי אפשרויות סיוע: העברתו לאחד מפתרונות הדיור לגיל הזהב, כמו בית אבות המעניק סיוע בכל שעות היממה והשגחה רפואית צמודה והשנייה היא העסקת כוח סיעוד פרטי בבית הקשיש, כל עוד ניתן לסעוד אותו בביתו המוכר תוך השארתו בסביבתו הידועה והוותיקה.

חוק סיעוד

במסגרת חוק הסיעוד במדינת ישראל, רשאי קשיש לפנות לביטוח הלאומי בדרישה להכירו כסיעודי ולסייע במימון הטיפול לו הוא זקוק, בהתאם ליכולותיו, סיכויי שיקומו והכנסותיו השונות שלו ושל בן/ בת הזוג, במידה ויש.

היה ונמצא הקשיש זכאי לסיוע חוק הסיעוד והצהיר כי בכוונתו להעסיק עזרה בביתו, הרי שיש שלוש אפשרויות סיוע מטעם החוק, תלוי כמובן במצבו הסיעודי של הקשיש:

  • סיוע של 9.75 שעות בשבוע (כמובן, המתורגמות בקצבה כספית)
  • סיוע בשווי של 16 שעות שבועיות
  • סיוע בשווי כולל של 18 שעות חודשיות.

עלות כל שעת סיוע היא 25 שקלים בקירוב וישנה אפשרות להמיר שעות בציוד סיעודי לרווחתו של הקשיש. יש לציין כי קביעת חוק סיעוד אינה נצחית והביטוח הלאומי בודק בכל תקופה שוב את מצבו של הקשיש, למען עדכון זכאותו.

בחירת שירותי סיעוד פרטי

שירותי סיעוד יכולים להינתן, כאמור דרך סיוע של הביטוח הלאומי וחברות סיעוד הפרטיות המוכרות, או באופן פרטי באם לא אושר חוק הסיעוד, בין אם באמצעות הפעלת פוליסת ביטוח סיעודי פרטי או באמצעות פנייה ישירה לחברות סיעוד במימון עצמי.

אנשי המקצוע המסייעים בשירותי סיעוד פרטי הינם אחים מקצועיים או אנשי סיעוד אשר עברו הכשרה רפואית. הם מגיעים לבית הקשיש לצורך מתן סיוע רפואי וטיפול סיעודי מקצועי, כגון חלוקת תרופות, טיפול בחבישות אם צריך, החלפת קטטר ועוד. סיוע זה בדרך כלל יקר יותר ועל כן נדיר יותר בקרב קשישים הנותרים בביתם.

האפשרות השנייה היא העסקת עובד זר סיעודי, ברישיון כמובן, דרך משרד העבודה ומשרד ההגירה וכן באמצעות חברות השמה של עובדים זרים, אשר מוכרות בתחום ואשר מפקחות על עובדיהן.

העסקת עובד זר בדרך כלל כוללת מגורים של העובד בבית מעסיקו והימצאותו במקום בכל שעות היממה וברוב ימות השבוע, למעט בימי חופשה שבועית, חגים וחופשות שנתיות לפי החוק או ההסכם הנחתם עמו.

האפשרות של העסקת עובד זר מקלה יותר וזולה יותר ואף ברוב המקרים נותנת שקט נפשי לקשיש ולבני משפחתו שכן יש אדם נוסף אשר נמצא עמו ברוב הזמן, מטפל בו, מקשיב לו, לוקח אותו אל מחוץ לבית ומשגיח עליו באופן צמוד.

ישנן חברות סיעוד פרטיות, אשר מתמחות דווקא במתן שירותים נלווים לקשיש כמו שירות לחצני מצוקה, סיוע והשגחה בעת אשפוז או שהות בבית אבות, סיוע בניהול משק הבית, שירתי חברה, סיוע סוציאלי ופסיכולוגי ואף הפנייה לבתי אבות לפי צרכיו ויכולותיו של הקשיש, באם יוחלט על צעד שכזה.

חשוב לציין, כי לא כל משפחה ולא כל קשיש יכולים להרשות לעצמם שירותי סיעוד פרטיים או לפחות לא את כולם, לכן חשוב לנתב את השירות לפי היכולת הכלכלית והכי חשוב, לפי צרכיו הפיזיים והרגשיים של הקשיש הסיעודי, בדרגות החומרה השונות.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715458

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר