Home » הכנת העובד הזר לטיפול בקשיש

הכנת העובד הזר לטיפול בקשיש

העסקה של עובד זר סיעודי לטיפול בקשיש הזקוק לעזרה סיעודית היא אופציה מקובלת ואפילו אידיאלית לעיתים קרובות. קשישים נזקקים לעיתים להשגחה צמודה של 24 שעות ביממה ואינם מעוניינים לעזוב את ביתם ואת סביבת מגוריהם. העסקה של עובדים זרים היא הפיתרון האופטימאלי להשגת שתי מטרות אלו.

תהליך הבחירה של עובד זר לטיפול בקרוב המשפחה הוא הליך חשוב וקריטי מאחר ומדובר באדם אשר הולך להתגורר ביחד עם הקשיש ולחלוק איתו את כל שעות היממה.

בחירת העובד הזר

תהליך הבחירה של העובד הזר הוא תהליך חשוב. כמו שידוך בין שני אהובים, יש צורך בכימיה בין העובד הזר לקשיש. בנוסף, חשוב מאוד שתהיה יכולת תקשורת טובה בין העובד הזר לקשיש, גם מבחינת השפה וגם מבחינת ההתנהלות היום יומית. שלב זה יכול למנוע מקרה עתידי של החלפת עובד זר.

כמו כן, במידה והקשיש זקוק לטיפול סיעודי מיוחד, יש לבדוק כי העובד הזר עבר הכשרה מסוימת להתנהלות מסוג זה וכי הוא מסוגל לקחת על עצמו את העבודה החשובה של טיפול בקרוב המשפחה.

היכרות

חשוב מאוד כי תיערך שיחת היכרות נינוחה בין העובד הזר לקשיש ולבדוק האם יש כימיה בין שניהם. במידה ובחרתם עובד זר שנראה לכם מתאים לבן המשפחה, יש לערוך עימו תיאום ציפיות ולדאוג לסכם מראש מה הם החובות שלו ומה הן הזכויות שלו. אילו משימות יהיה עליו לבצע, בין אם רחצה, ניקיון וסידור הבית, כביסה, עריכת קניות ויציאה לטיולים משותפים ביחד עם הקשיש. מומלץ להכין רשימה מסודרת על מנת שלא תהיינה בעיות בהמשך.

מאחר והעובד הזר עומד לשהות בבית ולתחזק את הבית, יש להכיר לו את כל החדרים ולהראות לו היכן נמצא כל דבר ודבר ואילו דברים חשובים עליו לדעת מבחינת התנהלות משק הבית.

מומלץ לצאת לטיול באזור המגורים, להראות לו היכן הדואר, המרפאה והיכן ניתן לקנות אוכל ומוצרי צריכה שונים. כמו כן, חשוב מאוד להכין רשימה ברורה ומסודרת של כל הטלפונים הנחוצים של בני המשפחה, הרופאים וחברים של הקשיש.

יש להגדיר מראש כיצד מתנהל סדר יומו של הקשיש, מתי הוא נוהג לקום ומתי הוא נוהג ללכת לישון, מה הם המאכלים האהובים עליו ואילו תוכניות הוא אוהב לצפות בטלוויזיה.

הכנת הבית והקשיש לקראת העובד הזר

יש צורך להגדיר מראש את מקום המגורים של העובד הזר בבית, בין אם זה בחדר אישי או בצמוד למיטתו של הקשיש. חשוב מאוד לדאוג לחלל פרטי ואישי לעובד הזר, על מנת שירגיש בנוח.

יש צורך לפנות לו מקום לבגדים שלו ולחפצים שלו, הרי הוא עומד לשהות זמן מה עם הקשיש. כמו כן, יש להכין את הקשיש לכך שהוא עומד לקבל השגחה צמודה ומה הן זכויותיו וחובותיו אל מול העובד הזר.

במידה והקשיש עבר ניתוח, או שיש לו מחלה הדורשת התנהלות מסוימת, מומלץ כי העובד הזר ישוחח עם הרופאים והאחיות שטיפלו בקשיש או מטפלים בו, וכי יקבל הכוונה והדרכה לגבי אופן ההתנהלות.

ישנן חברות סיעוד אשר מספקות עובדים זר לצורך צרכים סיעודיים, וניתן להיעזר בהן על מנת למצוא עובד זר שעבר הכשרה לטיפול בקשישים. באופן זו, תוכלו להבטיח לעצמכם, כי בן משפחתכם נמצא בידיים טובות, אשר יודעות כיצד לטפל בו. כמו כן, גם במקרים של הפסקת עבודתו של עובד זר, יש לפנות לחברות הסיעוד, ליידע אותן ולתאם איתן את ההליך.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715458

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר