Home » בית חולים סיעודי

בית חולים סיעודי

בתי חולים סיעודיים ידועיים גם כבתי אבות גריאטריים, בתי חולים לחולים כרוניים ועוד. מהותם היא לספק לקשישים המוגדרים על פי משרד הבריאות כסיעודיים, את התנאים הטובים ביותר עבורם הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה בריאותית וכן השגחה צמודה ברב שעות היממה.

הגדרת קשיש כסיעודי

אדם המוגדר כסיעודי לפי משרד הבריאות, זקוק לסיעוד ועומד בקריטריונים מסויימים, אשר העיקרי מביניהם הוא התלות בעזרה בפעולות היומיום, בין אם היא חלקית ובין אם מלאה. במסגרת פעולות אלו ניתן למנות את האכילה, רחצה, הלבשה וניוד.

הגדרת הסיעודי אינה חד משמעית והינה רחבה, כך שגם אם קשיש מסוגל לבצע פעולות יומיומיות, אך תפקודו המנטלי ירוד והתמצאותו במרחב ובמקום ירודים, בין אם כתוצאה מדמנציה טבעית או אלצהיימר, הרי שגם אז יכול להיקרא הוא סיעודי לכל דבר, אם כי בדרגות חומרה שונות.

שיקולים בבחירת בית חולים סיעודי

בחירה שכזו תיעשה מתוך שיקול אחד בלבד, תוך התחשבות ביכולת כלכלית קיימת. השיקול העיקרי הינו טובת הקשיש – האם הטיפול בבית החולים נעשה במשך כל שעות היממה, שהרי במקום זה עומד הקשיש לבלות את ימיו ולילותיו קרוב לוודאי עד לסוף ימי חייו.

בבחירת בית חולים סיעודי יש לבדוק מספר גורמים אשר קיימים בתוך בית החולים עצמו, כגון: רישיון מטעם משרד הבריאות, שירותים רפואיים הניתנים במקום, האם אנשי הצוות הרפואי זמינים ואם חלילה הקשיש נדרש לפינוי לבית חולים ציבורי לצורך טיפול סיעודי מורכב יותר, לאזיה בית חולים יתבצע הפינוי.

גורם נוסף, אך חשוב לא פחות הינו תנאי המחייה במקום – מראה החדרים, כמה אנשים בכל חדר, האם ישנם שירותים ומקלחת צמודים והאם מאובזרים החדרים וחדרי השירותים באופן בטיחותי, המותאם לגיל ולמצב הקשישים הסיעודיים במקום. בנוסף, מומלץ לשים דגש על שירותי האוכל במקום- מספר הארוחות ואיכותם, האם ישנה עזרה בעבור מי שאינו מסוגל לאכול בעצמו, האם מורידים את החולים מן המיטות, מטיילים עמם ועוד.

גורם נוסף אשר כדאי לבדוק הינו פעילויות הפנאי אשר נהוגות, אם נהוגות במקום. פעילויות חברתיות, תעסוקה כלשהי וכל היוצא בזה חשובים לקשישים, שכן פעילויות אלה מנעימות את שהותם של הדיירים ולעיתים אף מקלות על סבלם ומצבם.

כדאי לבדוק כמה דיירים יש במבנה, האם ישנם קשישים צלולים גם במחלקות האחרות והאם יש ביניהם מגע כלשהו. גורם זה חשוב במצבים בהם קשיש אשר מיועד לעבור לגור במקום, הינו בר שיקום באופן כלשהו וקירבה לקשישים צלולים יכול לסייע לו לשאוב כוחות ודוגמאות מן הקשישים הצלולים והעצמאיים במקום.

חשוב לזכור, כי אם בעבר הלא רחוק, המושג "בית חולים סיעודי" עורר קונוטציה שלילית של בית חולים לכל דבר ועניין, כיום ניתן למצוא בתי חולים סיעודיים, אשר מתפקדים כמו בית אבות לכל דבר ומעשירים את זמנם של השוהים בו, מעבר לטיפול הרפואי הנדרש. לעיתים, בית החולים הינו אגף שלם בתוך מבנה בית אבות, אשר מאכלס אוכלוסיה מקשת גוונים גדולה של מצבים גיריאטריים רפואיים.

יתרה מזו, לעיתים קשיש סיעודי מגיע לשלב בחייו בו טיפול בביתו איננו מספיק והוא זקוק להשגחה רפואית גבוהה יותר ועל כן יש צורך בקבלת החלטה להעבירו למתקן סיעודי זה או אחר למען שמירה על בטחונו ובריאותו, באשר היא.

בנקודה זו, רצוי וחשוב לבדוק כל מבנה לגופו ולא לשלול מראש את הפנייה בשל פחדים ודעות קדומות בנושא, שכן לעיתים מדובר בפיקוח נפש של ממש, המחייב בחינה של הדברים מקרוב וגילוי כי לא רק שהשד אינו נורא, אלא שכיום יש לבתי חולים סיעודיים הרבה יותר להציע מאשר בעבר.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715458

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר