Home » זכויות ניצולי שואה סיעודיים

זכויות ניצולי שואה סיעודיים

חוק סיעוד מטעם הביטוח הלאומי מספק סיוע ושירותים סיעודיים לקשישים הזקוקים לעזרת אנשים אחרים בביצוע פעולות החיים ובניהול משק ביתם. ניצולי השואה זכאים במקרים מסוימים לקבלת תוספת של שעות סיעוד, על אלו הקיימות בחוק.

זכאות לגמלת סיעוד מביטוח לאומי

חוק הסיעוד מעניק גמלת סיעוד לתושבי ישראל (לנשים מגיל 60 ולגברים מגיל 65), שאינם מסוגלים לבצע את הפעולות היום יומיות הבסיסיות בעצמם. החולים הסיעודיים יקבלו את גמלת הסיעוד בתנאי שנשארו להתגורר בביתם שבקהילה או במסגרת דיור מוגן, שנכלל בקטגוריית מגורים קהילתיים.

הקשישים הסיעודיים עוברים מבדקים בביתם, כמו מבחן תלות, המתבצע על ידי אחות מביטוח לאומי ובודק את מידת תלותם של הקשישים באדם אחר.

מי מוגדר ניצול שואה

המדינה מפעילה ומממנת את "קרן הרווחה לנפגעי השואה". זוהי קרן שפועלת למען ניצולי השואה. הקרן מגדירה ניצולי השואה את האנשים ששהו בגטאות, במקומות מסתור או במחנות ריכוז, את האנשים שסבלו מרדיפות הנאצים בכל מדינות אירופה וארצות נוספות, שכבשה גרמניה.

הקרן מגדירה ניצולי השואה גם את אלה שנמלטו מהנאצים החל משנת 1938 ועד לסיום המלחמה, מכל המדינות אליהן הגיע השלטון הנאצי. כל מי שהוגדר כניצול שואה על ידי הקרן, זכאי לקבל זכויות ניצולי שואה בשעות סיעוד, בתנאי שהוא מוגדר כאדם סיעודי.

התנאים בהם יינתנו שעות סיעוד נוספות

  • 50 שעות טיפול סיעודי בבית לאחר אשפוז – קשיש שחוזר לביתו לאחר אשפוז, יתקשה לתפקד, במיוחד אם מדובר באדם שעדיין אינו זכאי לסיעוד בבית. קרן הרווחה לנפגעי השואה מציעה לניצולים זכות נוספת בשעות סיעוד, שמעניקה 50 שעות סיעוד לתקופה של חודשיים מרגע השחרור מבית החולים, כך שניצולי השואה יקבלו שירותי סיעוד בו ברגע שהם מגיעים חזרה לביתם.

במידה ותקופת ההחלמה אמורה להימשך זמן רב יותר, לאחר ניצול 50 השעות, יוכל הקשיש לקבל שעות טיפול נוספות במסגרת חוק הסיעוד של ביטוח לאומי, בתנאי שנמצא זכאי לכך.

רק מי שנמצא בתקופת אשפוז ומבקש את ההטבה במסגרת אותו זמן, יוכל ליהנות מזכות זו. היה והקשיש השתחרר לביתו ורק אז הגיש בקשה, לא יהיה זכאי לשעות סיעוד נוספות לניצולי שואה. ההטבה ניתנת פעמיים בשנה ובמקרים בהם מוצגים אישורים מיוחדים, ניתן להגיש בקשה נוספת.

  • תוספת של 9 שעות למקבלי גמלת הסיעוד – ביטוח לאומי מעניק גמלת סיעוד לפי קריטריונים מסויימים, הנקבעים על פי מבחן התלות והם שקובעים את גובה הגמלה:

100% גמלת סיעוד – הקשיש הסיעודי תלוי בעזרת אדם אחר בביצוע מרבית הפעולות, או שזקוק להשגחה, אזי יקבל 9.75 שעות שבועיות של סיוע סיעודי.

150% גמלת סיעוד- הקשיש הסיעודי תלוי באופן מוחלט בעזרת אדם אחר בביצוע כל הפעולות, או שזקוק להשגחה צמודה, אזי יקבל 16 שעות שבועיות של סיוע סיעודי.

168% גמלת סיעוד- הקשיש הסיעודי תלוי באופן מוחלט ומרבי בעזרת אדם אחר, אזי יקבל 18 שעות שבועיות של סיוע סיעודי.

זכויות ניצולי השואה בשעות סיעוד, באות כאן לידי ביטוי בכך שהקרן לרווחת נפגעי השואה מעניקה להם שעות סיעוד נוספות על אלו הקיימות כבר ובתנאי שייכללו בקטגוריה השנייה או השלישית. במידה וכך הדבר, הם זכאים לשעות הסיעוד המגיעות להם מביטוח לאומי ועוד 9 שעות סיעוד מהקרן לרווחת נפגעי השואה. יש לפנות לקרן ולהגיש בקשה, ללא צורך בהצגת דו"ח סוציאלי.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715458

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר