Home » רפואה אלטרנטיבית לטיפול בבני גיל הזהב

רפואה אלטרנטיבית לטיפול בבני גיל הזהב

רפואה אלטרנטיבית לגיל הזהב - יתרונות וזהירותבני גיל הזהב מהווים כיום את פלח האוכלוסייה הגדול ביותר המשתמש בטיפולי רפואה אלטרנטיבית (CAM).

דוקטורנטים מאוניברסיטת פנסילבניה, מסבירים שדור הבייבי בום היה הדור הראשון שנפתח לגישות טיפול כגון מדיטציה, יוגה ותזונה בריאה. בני דור זה הגיעו עכשיו לסף זקנה, והם מגלים עניין גובר והולך בשיטות טיפול אלטרנטיביות.

פחות תופעות לוואי

טיפולי רפואה משלימה נוטים להיות פחחות פולשניים מרפואה קונבנציונלית, וכרוכים בפחות תופעות לוואי. בני גיל הזהב נוטים לחוות הרבה יותר בעיות מטיפול רפואי סטנדרטי, בהשוואה לטיפולים אלטרנטיביים. הם סובלים יותר מתופעות לוואי וסיבוכים, בין היתר משום שגופם אינו חזק כבעבר.

רפואה אלטרנטיבית מסורתית כרוכה בגישות טיפול שונות, תרופות צמחיות, ושינוי הגישה לחיים. גישת הטיפול הטבעי מציעה דגש על העמקת איכות החוויה האנושית, ומטפלים ברפואה אלטרנטיבית מתייחסים למטופליהם בכבוד, משקיעים זמן רב באבחון מצבם הבריאותי, ומתמקדים בבריאותם ולא בבעיותיהם.

התחומים ברפואה משלימה

הבנה מדויקת של רפואה משלימה עשויה להיות אתגר. המרכז הלאומי לרפואה משלימה ואלטרנטיבית (NCCAM) חילק את התחום לארבע גישות כלליות: שיטות ביולוגיות מבוססות כגון צמחי מרפא או תוספי תזונה, גישות רפואה נפשית כגון מדיטציה או תרפיה במוסיקה, שיטות מבוססות גוף כגון עיסוי או כירופרקטיקה, ורפואה באנרגיה, אשר עשויה לכלול גישות כגון רייקי או מגע טיפולי.

רוב השיטות האלו משמשות כחלק ממערכות רפואיות שלמות כגון רפואה סינית מסורתית, הומיאופתיה ותרופות נטורופתיות.

גישת המיינסטרים

שיטות אלו נעות יותר ויותר לעבר המיינסטרים. לפני עשר או עשרים שנים, הדיקור הסיני נחשב לגישת טיפול מוזרה ביותר. אך כיום אנשים גילו שזוהי שיטה טובה לטיפול בכאב, ומחלקות לשיקום קשישים סיעודיים, כוללות טיפולי דיקור כמעט בכל בית חולים גדול.

ככל שגישות הרפואה האלטרנטיביות הפכו להיות מקובלות יותר, חלק מהרופאים החלו לשלב טיפולים אלו עם טיפולים רפואיים מסורתיים.

בני גיל הזהב שומרים על סודיות

טיפולים משלימים ואלטרנטיביים מתקבלים יותר על ידי רפואת המיינסטרים, אך לא כל הרופאים הפסיכוגריאטריים בקיאים בהם, ומצב זה עשוי להוביל להתמוטטות תקשורת.

סקר שנערך על ידי האגודה האמריקאית של אנשים בגיל פרישה והמכון הלאומי לרפואה אלטרנטיבית, הזמין מבוגרים בגילאי חמישים ומעלה למלא שאלונים, מהם עלה ש-69% מהנסקרים, המשתמשים בשיטות רפואה אלטרנטיבית, אינם מדווחים על כך לרופאיהם.

המדענים שערכו את הסקר סבורים שהממצאים מעידים על מצב מביך בו נמצאים הרופאים. הם אינם מיומנים ברפואה אלטרנטיבית, ויתכן שאינם יודעים אילו צמחי מרפא עלולים להיות מסוכנים, או אם הומיאופתיה באמת עובדת. מצד שני, המטופלים אינם מעוניינים שהרופאים יזעמו עליהם או שישפטו אותם על הניסיון בגישות טיפולים אלו ויפתרו אותם כ"אפקט הפלצבו" ותו לא.

שימוש זהיר בטיפולי רפואה משלימה

טיפולים אלו, במיוחד צמחי מרפא נחשבים לגישות טיפות שעשויות לקיים אינטראקציה חזקה עם טיפולים אחרים. גינקו בילובה, למשל, עלול לעכב את צבירת טסיות הדם ולגרום לדימום מוגבר בקרב בני גיל הזהב הנוטלים מדללי דם במרשם. תוספי תזונה אחרים ידועים ביכולתם לגרום לאינטראקציה עם תרופות מרשם, תוספים אלו כללים שום, גלוקוזאמין, ג'ינסנג', דקלון, סויה, וולריאן.

במילים אחרות, אם בני גיל הזהב לוקחים תרופות, מומלץ להם שלא להתנסות בטיפולי רפואה משלימה ללא הדרכה, השגחה, ומעקב של מרפא אלטרנטיבי מיומן או רופא המבין ברפואה משלימה.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

מה לבדוק לפני שעוברים לדיון מוגן? – לא עוברים לפני שבודקים


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715458

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר