Home » דיור מוגן בבית לבני גיל הזהב

דיור מוגן בבית לבני גיל הזהב

דיור מוגן בבית לבני גיל הזהב כיום קיימת עלייה משמעותית בתוחלת החיים של בני גיל הזהב, אשר נתקלים לא פעם בהתלבטות גדולה לגבי מקום המגורים שלהם – האם להמשיך לגור בביתם או האם לארוז את חפציהם ולעבור לגור בבית אבות או בדיור מוגן?

למעלה ממחצית האנשים בני גיל הזהב מעדיפים להישאר בביתם שלהם, במקום שמוכר להם ואהוב עליהם, במקום בו התגוררו במשך שנים רבות וייתכן שהקימו שם את משפחתם.

לאנשים בגיל השלישי קשה מאוד להיפרד ממקום מגוריהם, בו הם מרגישים הכי מוגנים ובטוחים, אבל מצד שני יש את הקשיים אשר מתלווים לגיל שלהם- בעיות בריאותיות, קשיים פיזיים וקשיים להסתדר לבד. בשביל לתת לאנשים בגיל הזהב את האפשרות להישאר במקומם הטבעי ולהמשיך בחייהם העצמאיים (עד כמה שאפשר), נדרשת התגייסות של בני המשפחה בשביל להפוך את הבית למסגרת של דיור מוגן בבית.

מהו דיור מוגן?

דיור מוגן מחוץ לבית הקשישים הוא מסגרת מגורים אשר מפעילה שירותים רבים שבאים למען בטיחות הדיירים ולרווחתם. השירותים כוללים שמירה במשך 24 שעות ביממה, שירותים רפואיים במרפאה- רופאים ואחיות, מתן פעילויות תרבותיות (חוגים והרצאות) ופעילויות חברתיות (מפגשים חברתיים וטיולים), שירותי מכבסה, שירותי ניקיון וחדר אוכל אשר מגיש שלוש ארוחות ביום.

מהו דיור מוגן בבית?

דיור מוגן בבית לבני גיל הזהב נועד לתת להם מסגרת דומה לזו של דיור מוגן חיצוני, רק שזה בבית הקשיש. מתן כל השירותים שניתנים לבני גיל הזהב בביתם כדי שהוא יהיה כמו דיור מוגן נעשה על ידי חברות חיצוניות אשר דואגות להם כאילו היו דיירים בבית מוגן מחוץ לביתם.

החברות שמספקות את האפשרות של דיור מוגן בבית לבני גיל הזהב מעניקות להם את כל השירותים – מענה מידי בכל פנייה של הקשיש, דאגה לשירותים רפואיים בבית במידת הצורך, התקנה של חיישנים ושל לחצני מצוקה בבית, דאגה לארוחות על בסיס יומיומי או שבועי (כך שהאוכל יספיק לכל ימות השבוע), שירותי ניקיון וכביסה, ביצוע מטלות הבית וסידורים מחוצה לו, ליווי אישי לפעילויות חברתיות שאותן חברות דואגות להן וכדומה.

החשיבות של דיור מוגן בבית

החשיבות של דיור מוגן בבית לבני גיל הזהב היא שהם עדיין מתגוררים בביתם והסביבה מוכרת להם ואהובה, אבל יש מי שדואג להם. כך, למרות הקשיים שלהם להתגורר לבד, הם מקבלים עזרה בכל התחומים שניתנים במסגרת של דיור מוגן ויכולים להמשיך בחייהם הרגילים. בדרך זו הם מרגישים שהם עדיין עצמאיים, לא תלויים בעזרה של בני משפחתם וכך הם מרגישים ביטחון מלא.

היתרונות בדיור מוגן בבית

אנשים מבוגרים בגיל הזהב אשר מחליטים לקבל את השירותים של חברות חיצוניות ולהפוך את ביתם לדיור מוגן רואים בכך הרבה מאוד יתרונות, שבראשם עומדת העצמאות האישית שלהם והאפשרות להמשיך ולגור בביתם.

יתרונות נוספים לדיור מוגן בבית טמונים בעובדה שככל שהאדם הקשיש נשאר לגור בביתו ומקבל את השירותים שהוא בוחר הוא ממשיך להיות עצמאי ולנהל את חייו כפי שהיה רגיל אליהם, שום דבר בחייו האישיים לא השתנה והוא ממשיך להרגיש ביטחון.

דבר זה חשוב ביותר להמשך חייו הבריאותיים מבחינה נפשית. כל השירותים שניתנים על ידי החברות החיצוניות לדיור מוגן בבית מאפשרים לקשיש לבחור ולא להרגיש שהוא תלוי ונזקק בבני משפחתו.

בנוסף לכל זה, חשוב לציין כי במסגרת דיור מוגן בבית נעשים שינויים טכניים בבית הקשיש כמו התקנה של ידיות תמיכה נגד החלקות ונפילות, הפיכת אמבטיה למקלחון ובכלל שינויים שיגרמו לבית להיות בטיחותי ומותאם למצב החדש של הקשיש.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715458

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר