Home » גמלת סיעוד לכל אזרח ותיק בודד מעל גיל 86

גמלת סיעוד לכל אזרח ותיק בודד מעל גיל 86

גמלת סיעוד לכל אזרח ותיק בודדבנובמבר האחרון (2016) אישרה הממשלה גמלה מיוחדת לאזרחים וותיקים בודדים מגיל 86. גמלה זו, שאושרה כחלק מתכנית כוללת שנועדה לסייע לאזרחים הוותיקים, כוללת ביקורים קבועים, אחת לשבוע, של מטפל המגיע ישירות לביתו של הקשיש, מאחר לו חברה, בודק שלקח את תרופותיו ומהווה כאיש קשר מטעמו, בכל הקשור לפעילותו של משרד הרווחה.

התכנית המיוחדת הזו, יחד עם הגמלה שתינתן לוותיקים, תעלה כ – 200 מיליון שקלים לשנה והיא, ללא ספק, ידיעה מעודדת ומשמחת מאד לרבים.

תכנית יחד לטובת קשישים בודדים

בישיבת הממשלה, שנערכה בעיר חיפה בנובמבר האחרון, הוחלט על מתן גמלת סיעוד מיוחדת לאזרחים וותיקים מגיל 86 ומעלה, החיים בגפם וללא הצורך במבחני תלות כלשהם.

התכנית, שאותה פיתח שר הרווחה, חיים כץ, נועדה לספק מענה נקודתי לאזרחים וותיקים קשישים החיים בגפם והיא נקראת בשם "יחד". התכנית כוללת ביקורים של שעה בביתו של הקשיש ומטרתה להפיג את תחושת הבדידות של הקשיש, לעקוב אחר תנאי המגורים שלו ואחר איכות החיים שלו ולוודא שהם אכן תקינים וראויים.

נכון להיום, ועל פי הנתונים המגיעים מהמוסד לביטוח לאומי, מתגוררים בישראל כ – 13,600 אזרחים וותיקים קשישים מעל לגיל 86. אזרחים אלה אינם זכאים לגמלת סיעוד כפי שקובע חוק הביטוח הלאומי ומוצאים את עצמם מתמודדים עם קושי רב.

תכנית יחד, שאותה הגה משרד הרווחה, תעזור למפות את צרכיהם של אותם אזרחים וותיקים בודדים ולספק להם, בהתאם לכך, את הסיוע ואת המענה הנדרש להם תוך התייחסות לכל הזכויות המגיעות להם.

עלות התכנית עומדת על כ – 200 מיליון ₪ לשנה, כשמדובר בכספים הצפויים להגיע לאור החיסכון בהתקשרויותיו של המוסד לביטוח לאומי מול חברות הסיעוד השונות.

בדבריו, מציין חיים כץ, שר העבודה והרווחה, כי בכוונתו לספק להמוני הקשישים הבודדים בישראל, מענה מתאים בתצורת חברה, שתגיע לביתם, ותדאג שהם לוקחים את תרופותיהם ושיש על שולחנם ארוחה חמה.

התכנית עצמה תוצא לפועל בעזרתם של עובדים מטעמו של המוסד לביטוח לאומי, עובדים בגילאי 50 עד 60, המתקשים למצוא עבודה ומקבלים נכון להיום קצבת הבטחת הכנסה. באופן זה, תתאפשר לקשישים תמיכה רבה ומקבלי הקצבאות יוכלו ליהנות מפרנסה ויחד עם זאת גם מתרומה נפלאה לקהילה.

כיצד מקבלים את הגמלה?

כדי ליהנות מכך, הקשישים הבודדים, ובניגוד למצבים אחרים, לא יאלצו להתמודד עם מבני התלות הלא פשוטים ויקבלו את הסיוע, כחלק מהתכנית עצמה, כל עוד עונים על הקריטריונים הבאים: הם מעל לגיל 86 וחיים בגפם.

הדבר רלוונטי לקשישים בודדים עצמאיים, המנהלים באופן עצמאי את משק ביתם, אך חיים לבד ללא סיוע או ביקורים של בני משפחה קרובים. התכנית המיוחדת הזו מתבססת על מודל בשם "Aging in Place", המתמקד במתן מענה לתושבים וותיקים, המעוניינים להבטיח את עצמאותם, את איכות חייהם וגם את תפקודם בסיועה של הקהילה הקרובה, הסובבת אותם.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715458

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר