Home » שרותי סיעוד פרטי

שרותי סיעוד פרטי

מבוגרים רבים מגיעים למצב שבו הם זקוקים לסיעוד בביתם, אם בשל מחלה כדוגמת אלצהיימר או פרקינסון, אם לאחר ניתוח או נפילה ואם משום שהגוף נחלש עם הזקנה ויש קושי בביצוע פעולות יומיומיות שמאפשרות את עצמאותו של הקשיש.

כשליש מהמבוגרים בארץ מעל גיל 80 נמצאים במצב סיעודי, בו הם לא מסוגלים לבצע פעולות יומיומיות כמו לבוש, מקלחת או אכילה באופן עצמאי.

הסיעוד בבית מהווה אלטרנטיבה למעבר לבית אבות סיעודי, בעיקר כאשר יש רצון להישאר בסביבה המוכרת והנוחה, בין החפצים האישיים או בקרבת בני המשפחה.

חוק הסיעוד

חוק הסיעוד קובע קריטריונים לפיהם אדם רשאי לקבל גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי. חוק הסיעוד מוגבל לנשים מעל גיל 60 ולגברים מעל גיל 65, אשר אינם עצמאיים וזקוקים לעזרה בפעולות בסיסיות ביותר, או שהם זקוקים להשגחה כיוון שהם מסכנים את עצמם.

בגמלת הסיעוד הקשיש יכול להשתמש לטובת קבלת סיעוד בבית או בבית אבות, אך לא במוסד אשפוזי או סיעודי. הסיעוד ניתן על ידי  מטפלת ישראלית או עובד/ת זר/ה. מכסת השעות שהמדינה מממנת נקבעת ע"י אנשי הביטוח הלאומי.

לצערנו, קשישים וגם צעירים רבים הזקוקים לסיוע סיעודי, או שזקוקים לעזרה זמנית בעקבות מחלה, ניתוח או תאונה, אינם מקבלים אותו מתוקף החוק ונאלצים לשלם כסף רב על עזרה בביתם.

סיעוד פרטי

לנוכח המצב הקיים, חברות ביטוח פרטיות וכן הפוליסות השונות של קופות החולים, מציעות שרותי סיעוד הניתנים למי שזקוק להם – מי באופן קבוע ומי לתקופה קצובה לאחר ניתוח, תאונה או נפילה.

שרותי הסיעוד הפרטיים מיועדים למי שאינו רשאי לקבל סיעוד מביטוח לאומי או למי שמעדיף מטפל מחברה פרטית.

קופות החולים – מציעות ביטוח סיעוד כחלק מסל הביטוחים המשלימים שמוצע לחברי הקופה.

חברות ביטוח פרטיות – מציעות ביטוח סיעודי בעבור סכום חודשי (פרמיה), בהתאם לתנאים הנקבעים מראש. חלק מהפרמיות מציעות ביטוחים סיעודיים נרחבים מאוד, אך כמובן שהן יותר יקרות.

אחות פרטית – הסיעוד הפרטי ניתן לעתים ע"י אחות פרטית בבית החולים או בבית, אשר מטפלת בכל צרכיו הרפואיים של החולה, כולל החלפת תחבושות, מתן זריקות, טיפול בקטטר ועוד. טיפול של אחים מוסמכים הוא יקר יותר מטיפול ע"י מטפלים שאינם או אחים.

מטפל שאינו אח – גם מטפלים סיעודיים שאינם אחים מוסמכים יכולים לסייע רבות לחולה ולבני משפחתו, כאשר לא נדרשת עזרה רפואית של ממש: המטפלים דואגים לצרכיו היומיומיים של הקשיש, להיגיינה האישית, למתן תרופות, לעזרה בהאכלה ובניידות, מלווים אותו לפעילויות ולטיולים ועוד.

פעמים רבות הם מחליפים בני משפחה שמשגיחים על קרוב חולה לאחר ניתוח או בעקבות מצב אחר שבו הוא זקוק להשגחה צמודה.

חשוב לציין שפרט לטיפול הפיזי של האחים או המטפלים בקשישים, ההימצאות המשותפת מספקת לקשישים חברה, מעניקה להם תשומת לב ואוזן קשבת וכמובן דאגה תמידית. עבור אדם בודד, הימצאות מישהו נוסף בבית יכולה להוות עולם ומלואו.

שרותים נוספים שמציעות חלק מחברות הסיעוד הפרטיות:

  • השגחה צמודה בבית החולים, למי שמעוניין בטיפול אישי ומיידי לאחר ניתוח למשל.
  • לחצני מצוקה וקוי סיוע טלפוניים.
  • ישנן חברות סיעוד המתמחות גם בהשמה לבתי אבות, כך שהן יכולות להציע ללקוחותיהן את שתי האופציות – הסיעוד הפרטי ובתי האבות הסיעודיים – ולספק את כל המידע הדרוש.
  • שרותים חברתיים כגון שרותי ייעוץ והכוונה עם עובדים סוציאליים, וכן ליווי חברתי – הממוקד בליווי לטיולים יומיים, יציאה למרכז קהילתי וכדומה, למי שאינו זקוק לסיעוד.
  • ניהול משק בית – נקיון, כביסה, בישול ועוד.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715458

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר