Home » מה לבדוק לפני שעוברים לדיון מוגן

מה לבדוק לפני שעוברים לדיון מוגן

מוסדות לדיור מוגן הם פתרון מגורים נפוץ מאוד עבור בני גיל הזהב, במיוחד כאלו שרמות התפקוד העצמאי שלהם הן בהחלט משביעות רצון. בישראל ניתן למצוא מגוון מוסדות לדיור מוגן, אשר מעצם ההגדרה שלהם אמורים להציע איכות חיים גבוהה, תשתיות מגוונות (ולעיתים מפנקות) לדיירים ושירותים סביב השעון. אולם מוסדות הדיור המוגן השונים נבדלים ביניהם בפרמטר האיכות, ובעיקר בהתאמה לצרכים ולדרישות של הדיירים הפוטנציאליים.

יש מגוון פתרונות דיור לגיל הזהב ודיור מוגן הוא אחת האפשרויות הפופולריות ביותר. במאמר הבא נציג עבורכם כמה מהפרמטרים המרכזיים שכדאי לבחון לפני שמקבלים את ההחלטה לעבור לדיור מוגן, וכמובן – לפני שמחליטים איזה מוסד יהפוך להיות ביתו של האדם המבוגר.

אילו שירותים מציעים במסגרת הדיור המוגן? ועד כמה הם איכותיים ומקיפים?מה לבדוק לפני שעוברים לדיון מוגן

אך האתגר הגדול ביותר הוא למצוא מוסד לדיור מוגן המתאים כמו כפפה ליד לצרכי ולדרישות האדם המבוגר. כדי לעשות זאת חשוב לבדוק את רשימת השירותים של המוסד הספציפי ולראות את המענה שלו בתחומי רפואה, טיפול, סיעוד, תרבות ופנאי. בחלק גדול מהמקרים השאיפה היא למוסדות שמציעים תנאי מגורים משופרים, לעיתים ברמה של מלון: חדר כושר, בריכה, מתחם ספא ועוד.

כדי להתרשם מהיבטים אלה במוסד לדיור מוגן באופן אישי, רצוי לבקר במקום ולא להסתפק על תמונות או תיאורים יבשים באתר האינטרנט שלו למשל. במהלך הביקור אפשר להתרשם מהתנאים השוררים במקום ואפילו מהאווירה המאפיינת אותו. אסור לשכוח שהבית החדש של האדם המבוגר צריך להיות מקום שנעים לחיות בו.

במהלך הבדיקה מומלץ לשוחח עם הצוות המקצועי ודיירי המוסד גם יחד, שיחות שעשויות לספק תשובות לחלק מהשאלות שעולות לאורך הדרך וללמד על הרמה ה"אמיתית" של המוסד לדיור מוגן. אתם בהחלט יכולים לחפש חוות דעת והמלצות ברחבי האינטרנט, אולם יש לקחת בחשבון שהן לא תמיד אותנטיות. לפעמים מאחורי חוות דעת "תמימה" מסתתר אינטרס כלשהו, לכאן או לכאן.

שאלה של לוקיישן

האטרקטיביות של מוסד לדיור מוגן נמדדת גם במיקום שלו. דיירי מוסד לדיור מוגן הם עצמאיים מעצם ההגדרה שלהם, כך שייתכן מצב בו הם עשויים לרצות לצאת מפעם לפעם משערי המוסד לדיור מוגן לצרכי ביקור המשפחה, סידורים או אפילו בילויים. כדי שהדבר יהיה פשוט יותר עבורם מומלץ לוודא שהמוסד לדיור מוגן ממוקם באזור מרכזי ונגיש מבחינת התחבורה הציבורית.
יש מוסדות דיור מוגן שמעמידים עבור הדיירים שלהם שירותי הסעות במידת הצורך, בכוחם לשדרג בצורה משמעותית את איכות החיים ולהקל על הקשיש המעוניין לצאת משערי המוסד.

האם תנאי התשלום נוחים ומתאימים לכם?

זה לא סוד שמוסדות דיור מוגן נחשבים לאופציית המגורים היקרה יותר עבור בני גיל הזהב, עם פערים משמעותיים בהשוואה לבתי האבות ופחות אפשרויות מימון. עם זאת, בהחלט יש מה לבדוק ובעיקר לעשות לפני שמקבלים את ההחלטה. כצעד ראשון יש לראות מהי עלות השהות במוסד לדיור מוגן ואילו מסלולי ואפשרויות תשלום יש בו: לרוב שילובים שונים של מקדמה ודמי אחזקה חודשיים.

חלק מהמוסדות מציעים גמישות ראויה לציון באפשרויות התשלום, מה שעשוי להתאים לקשישים ולהקל עבורם את התשלום. עוד מומלץ לשקול לעיתים את האופציה של משכנתא הפוכה, במסגרתה נכס המגורים הקודם של הקשיש משמש אותו למימון חלק מהשהות במוסד לדיור המוגן.

אל תתעלמו מהאותיות הקטנות: מה כולל החוזה לדיור המוגן?

המעבר למוסד דיור מוגן משפיע רבות על האדם המבוגר ומשפחתו – ולא רק ברמה הכללית. כדי להבטיח שהאדם המבוגר יקבל את הזכויות המגיעות לו ולמנוע אי הבנות בעתיד, חשוב לעבור על החוזה. למרות שאחוז משמעותי מהקשישים אינם מקפידים לעשות זאת, ההמלצה הברורה היא לחתום עליו בנוכחות עורך דין הבקיא בתחום. בדרך זו אפשר להבטיח שההסכם יהיה הוגן מנקודת המבט של הדייר, מה שלא מובן מאליו תמיד.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

ביטוח סיעודי בקופות החולים

טיפים להתמודדות עם הצרכים התזונתיים של קשישים


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715458

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר