Home » אחות פרטית בבית החולים

אחות פרטית בבית החולים

קשישים, חולים או נכים המרותקים למיטתם בבית חולים וזקוקים לעזרה וטיפול רפואי מסביב לשעון, מתקשים לעתים להסתפק בשירותי האחיות הניתנים על ידי בית החולים. ישנם גם מצבים בהם בני המשפחה אינם שקטים להשאיר את הקשיש או החולה בבית החולים בשעות בהם הם אינם יכולים לסעוד אותו, ורוצים שיהיה עם החולה מישהו מטעמם. במקרים אלה ואחרים, ניתן להיעזר בשירותי אחות פרטית אשר תהיה לצד החולה כאשר בני המשפחה אינם נמצאים לצידו.

שירותים שמוענקים על ידי אחות פרטית בבית החולים

אחות פרטית זו אחות מוסמכת ומקצועית. שירותי אחות פרטית ניתן לשכור מחברות כח אדם המתמחות בכך, או דרך פרסומים פרטיים של אחיות אלה המשכירות את שירותיהן באופן עצמאי.

אחות זו היא בעלת ידע רפואי וסיעודי רחב בבעיות רפואיות שונות, אבחון סימני מצוקה וסכנה, ידע בתחום של פצעי לחץ, חבישה והקלה על כאב, ידע בתחום התרופות ועוד. כמו כן, ככל אחות היא מתמחה במתן שירות סיעודי כמו רחצה, האכלה, הלבשה לאדם סיעודי או המרותק למיטתו, טיפול בצרכים של אדם המרותק למיטה ועוד. אחות פרטית צמודה למיטת החולה במשך כל זמן המשמרת שלה. כל מעייניה נתונים לחולה זה.

היא עוקבת אחר מצב החולה ויכולה להתריע בפני הצוות הרפואי בבית החולים בשעה שהיא מאתרת סימני מצוקה, או כשהחולה מתלונן על כאבים או מצוקה כל שהיא. היא עוקבת אחר הטיפול הרפואי והתרופתי המוענק לחולה ויכולה להתריע בפני בני המשפחה או הצוות כאשר יש בעיה כל שהיא עם טיפול זה.

היא משמשת נציגת המשפחה בפני הצוות הרפואי בשעות בהן המשפחה לא יכולה להימצא במחיצת החולה. בשל כך היא יכולה לתת לבני המשפחה מידע שוטף על מצבו של החולה. האחות מסייעת בשינוי תנוחת החולה לאורך כל זמן משמרתה על מנת למנוע התפתחות של פצעי לחץ. לאחות פרטית אסור לתת לחולה טיפול רפואי כמו: מתן תרופות או זריקות כל עוד הוא מאושפז בבית החולים. טיפולים רפואיים אלה ניתנים לחולה רק על ידי צוות בית החולים.

מצבים שמצריכים את שירותיה של האחות הפרטית

שירותי אחות פרטית נדרשים במספר מצבים:

  • במחלקות בבתי חולים בהן הצוות הרפואי מצומצם ואינו מספיק להגיע לכל חולה באופן מספק.
  • במחלקות בבתי חולים בתקופות של עומס רב (למשל מחלקות פנימיות בתקופת החורף) כאשר הצוות הרפואי קורס תחת הנטל ומתקשה להגיע אל כל חולה באופן אישי.
  • לטיפול בחולים וקשישים המרותקים למיטתם ואינם יכולים לקום מהמיטה.
  • לטיפול בחולים וקשישים המתקשים לתקשר ולבטא בפני הצוות הרפואי סבל או מצוקה.
  • לטיפול בחולים אשר בני משפחתם אינם יכולים לסעוד אותם ברצף. לדוגמא: קשיש אשר לו בן יחיד המתקשה להיות כל היום סביב מיטת האב, או קשיש או חולה שבני משפחתו אינם יכולים להימצא לצד מיטתו כל הזמן עקב מחויבויות אחרות כעבודה או משפחה, אך בני המשפחה אינם רוצים להשאיר את החולה לבד בבית החולים ללא מישהו לצידו.
  • חולה הנמצא במצב בריאותי קשה ושיש סכנה לחייו, ובני המשפחה מעוניינים שאיש מקצוע יהיה צמוד אליו כל הזמן להשגחה מתמדת.

איך ניתן לקבל שירותי אחות פרטית?

שירותי אחות פרטית ניתנים באמצעות חברות כח אדם המתמחות בכך. אמנם מדובר בשירות פרטי, אך דרך ביטוחים משלימים של קופות החולים או ביטוחים סיעודיים ניתן לקבל החזר עבור תשלום לאחות פרטית.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715458

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר